29 Ocak 2009 Perşembe

Zemin!


Devre arası çok hareketli geçti Turkcell Super Lig'de. Transferler konuşuldu, kimileri gerçekleşti, kimileri gerçekleşemedi. Kuşkusuz ortalığı en hareketlendireni Mehmet Yıldız'ın sonunda olmayan transfer dedikodularıydı. Büyük paralar konuşuluyordu, her gazetede farklı bir şey okuyorduk: 2 ila 5 arasında değişen milyon eurolar, takas gidecek oyuncular. Bu kadar büyük paralarla adı geçen Sivasspor'un neden bize ve taraftarlarına bu kadar kötü bir zeminde futbol izlettirdiğini de bir türlü anlayamadım, anlayamıyorum. Turkcell Super Lig'deki diğer bütün takımları bir kenara bırakırsak Sivas gibi dondurucu soğuklarla boğuşan bir kentte neden alttan ısıtmalı zemine geçilmediğini de aklım almıyor. Ortada dönen paraların belki de dörtte biri bile etmiyor bu sistem. Artık dünyaca yaygınlaştı, yaygınlaşmasıyla birlikte hava muhalefetinin etkisi en aza indirildi. Bununla birlikte İngiltere'de en iyi zemini sağlayan takıma sezon sonunda milyon poundluk ödüller veriliyor. Bu örneklere bakılınca kimleri, hangi zihniyetleri suçlamalı bilmiyorum. Fakat gerektiğinde teknolojik, global ve teşvik edici önlemler alınmalı. 30-40 belediye işçisinin karları temizlemesiyle bir yere varılmayacağı görülmeli. Acilen bir şeyler yapılmalı. Aksi takdirde benim gibi seyir zevki en aza inen futbol severlerin ekran başından kalkmasını geçtim de, daha nice Uğur Uçarlar ayrılır aramızdan.

Hiç yorum yok: